6095061609 |
Llenguatge oral a l'escola: Prevenció, avaluació, intervenció. |
2017-2018 |
Seminari de coordinació. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
10/10/2017 - 8/5/2018 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
INS Joan Oró |
|
ctra. de Saragossa km. 464,2 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
Cal afegir una sessió de 4 hores a realitzar al centre docent |
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Seminari de coordinació entre professionals MALL de
diferents Centres de zones diverses.
|
| |
Objectius |
1.Compartir necessitats pel que fa a l´adquisició i desenvolupament de llenguatge oral a les etapes d'Educació Infantil i Primer Cicle d'Educació Primària.
2. Conèixer i dissenyar programes de desenvolupament del llenguatge oral en aquestes etapes.
3. Actualitzar-se en tècniques i processos d´avaluació i d'intervenció en les
dificultats de llenguatge i parla.
4. Compartir recursos organitzatius i metodològics per al treball del llenguatge oral,
a partir de les experiències en diferents Centres.
|
| |
Continguts |
1. Competència oral i escrita a Educació Infantil i Primària.
2. Normalitat i senyals d´alerta en l'adquisició i desenvolupament del llenguatge oral.
3. Avaluació del llenguatge oral a l´aula en les diferents dimensions d´ús, forma i contingut.
4. Programes de desenvolupament del llenguatge oral comprensiu i expressiu.
5. Estratègies, recursos, metodologies i activitats afavoridores del desenvolupament
del llenguatge oral de l´etapa d'educació infantil i primer cicle de primària.
6. Relació en el desenvolupament de la competència oral i escrita en les primeres etapes de l'escolarització.
7. Models i experiències en pedagogia oral a educació infantil.
|
| |
Formador/a |
Pereta Salvia, Rosa
|
| |
Avaluació |
1. Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
2. Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
3. Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda en la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
1. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
2. Elaboració d'un article amb les aportacions més importants sorgides del treball efectuat en les sessions del seminari on es recullin les línies de treball per dur a terme al centre a partir dels continguts del seminari.
|
| |
Persones destinatàries |
Professionals d'Audició i Llenguatge (CREDA).
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
10/10/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimarts |
07/11/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
12/12/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dimarts |
09/01/2018 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dimarts |
06/02/2018 |
1730 |
1930 |
Sessió 6 |
dimarts |
06/03/2018 |
1730 |
1930 |
Sessió 7 |
dimarts |
10/04/2018 |
1730 |
1930 |
Sessió 8 |
dimarts |
08/05/2018 |
1730 |
1930 |
|
| |